ANUNȚ
Având în vedere prevederile art.VII alin.(7) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.156/2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, cu modificările și completările ulterioare, Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud cu sediul în Municipiul Bistriţa, Piaţa Petru Rareş nr.1, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a funcției contractuale de execuție vacantă, cu durata normală a timpului de muncă de 8 ore/zi, 40 de ore/săptămână, astfel:
♦ Salvator montan, gradul III - Compartimentul Salvamont Bistrița-Năsăud, Serviciul coordonare servicii publice, mediu, Structura Arhitect șef.
Condiţii generale de participare la concurs:
Poate participa la concursul de recrutare pentru ocuparea funcției contractuale de execuție vacantă, persoana care îndeplinește condițiile prevăzute la art.15 din Hotărârea Guvernului nr.1336/2022, cu modificările și completările ulterioare:
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
Condiţii specifice:
• studii medii absolvite cu diplomă de bacalaureat;
• atestat de salvator montan valabil la data concursului;
• vechime în muncă - nu se cere;
• condiție fizică pentru efort susținut (adeverință medicală);
• permis de conducere categoria B.
Concursul pentru ocuparea pe durată nedeterminată a funcţiei contractuale de execuţie vacante se va desfășura după următorul calendar: | |
---|---|
în termen de 2 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor de înscriere - selecţia dosarelor; | Rezultatul selecției dosarelor - Urmează |
în data de 26.05.2025, ora 10:00 - proba scrisă; | Rezultatul probei scrise - Urmează |
într-un termen de 4 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise se va susţine interviul. | Rezultatul probei interviu - Urmează |
Probele concursului de recrutare se vor desfășura la sediul Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, municipiul Bistrița, Piața Petru Rareș nr.1.
Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului se realizează prin afişare la sediul şi pe pagina de internet a autorităţii în termen de o zi lucrătoare de la data finalizării probei şi conţine atât punctajul obţinut, cât şi menţiunea "admis" sau "respins", după caz.
După afişarea rezultatelor obţinute la selecţia dosarelor de înscriere, proba scrisă şi interviu, candidaţii nemulţumiţi pot depune contestaţie la compartimentul resurse umane în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului selecţiei dosarelor, respectiv de la data afişării rezultatului probei scrise şi al interviului, sub sancţiunea decăderii din acest drept.
Rezultatele finale se afişează la sediul autorităţii şi pe pagina de internet a acesteia, la secţiunea special creată în acest scop, în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatelor soluţionării contestaţiilor pentru ultima probă, prin specificarea menţiunii "admis" sau "respins".
Dosarele de înscriere la concurs trebuie să conțină în mod obligatoriu documentele prevăzute la art.35 din Hotărârea Guvernului nr.1336/2022, cu modificările şi completările ulterioare şi se depun în termen de 10 zile lucrătoare de la data publicării anunțului pe pagina de internet a Consiliului Județean Bistrița-Năsăud (www.portalbn.ro - Secțiunea Despre instituție - Carieră - Anunțuri de recrutare Consiliul Județean Bistrița-Năsăud), respectiv în perioada 30.04.2025-15.05.2025 (inclusiv) de luni până joi, între orele 07:30 - 16:00, respectiv vineri între orele 07:30 - 13:30, la sediul Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, Municipiul Bistriţa, Piaţa Petru Rareş nr.1 și vor cuprinde următoarele documente:
a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut în anexa nr.2 la Hotărârea Guvernului nr.1336/2022;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului (însoțită de extras REVISAL);
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului. Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii;
h) curriculum vitae, model comun european.
Copiile de pe actele prevăzute la pct.b)-e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea "conform cu originalul" de către secretarul comisiei de concurs.
Certificatul de cazier judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul certificatului de cazier judiciar, anterior datei de susţinere a probei scrise. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.
Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul de depunere a dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.
Bibliografie/Tematica pentru funcția contractuală de execuție de salvator montan, gradul III la Compartimentul Salvamont Bistrița-Năsăud, Serviciul coordonare servicii publice, mediu, Structura Arhitect șef:
I. Bibliografia:
1. Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
2. Hotărârea Guvernului nr.77/2003 privind instituirea unor măsuri pentru prevenirea accidentelor montane organizarea activităţii de salvare în munţi;
3. Hotărârea Consiliului Județean Bistrița-Năsăud nr.220/2023 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al aparatului de specialitate al Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Anexa - Regulamentul de organizare şi funcţionare al Compartimentului Salvamont Bistrița-Năsăud, cu modificările şi completările ulterioare;
4. Manualul Salvatorului Montan, editat de Asociația Națională a Salvatorilor Montani din România, ediția 2008;
5. Legea nr.253/2019 privind câinii salvamont.
II. Tematica:
1. Ordonanța de urgență nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare:
1.1 Partea a III-a – Administrația publică locală, Titlul V - Autorităţile administraţiei publice locale:
- Capitolul VI - Consiliul judeţean – Secţiunea a 1-a - Atribuţiile consiliului judeţean;
- Capitolul VII - Preşedintele şi vicepreşedinţii consiliului judeţean - Secţiunea a 2-a - rolul și atribuțiile președintelui consiliului județean;
- Capitolul VIII - Actele autorităţilor administraţiei publice locale şi
comunicarea acestora - Tipurile de acte administrative, Comunicarea și aducerea la cunoștință a actelor administrative;
1.2 PARTEA a VI-a - Statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice - Titlul I – Dispoziții generale - Principii aplicabile conduitei profesionale a funcţionarilor publici şi personalului contractual din administraţia publică;
2. Hotărârea Guvernului nr.77/2003 privind instituirea unor măsuri pentru prevenirea accidentelor montane organizarea activităţii de salvare în munţi:
2.1 CAP.1 - Organizarea activităţii de salvare în munţi;
2.2 CAP.2 - Prevenirea accidentelor montane, SECŢIUNEA a 2-a - Măsuri de prevenire a accidentelor montane;
3. Hotărârea Consiliului Județean Bistrița-Năsăud nr.220/2023 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al aparatului de specialitate al Consiliului Județean Bistrița-Năsăud - Anexa, Regulamentul de organizare și funcționare al Compartimentului Salvamont Bistrița-Năsăud:
- CAP.II, Secțiunea 1 – Condiții specifice personalului profesionist operativ;
- CAP.IV – Atribuții pentru prevenirea accidentelor montane și organizarea activității de salvare montană;
4. Manualul Salvatorului Montan:
- Materialele strict necesare pentru o acțiune de salvare montană;
- Tipurile de alarmare;
- Procedeele tehnice folosite la acțiunile de salvare;
- Organizarea acțiunilor de salvare în zona alpină greu accesibilă;
- Fazele de lucru în salvarea pe pârtiile de schi amenajate;
- Clasificarea avalanșelor;
5. Legea nr.253/2019 privind câinii salvamont.
Candidaţii vor avea în vedere la studierea actelor normative din bibliografie inclusiv republicările, modificările şi completările acestora.
Relaţii suplimentare se pot obţine la Compartimentul resurse umane (persoană de contact: Ciobanu Mihaela, consilier superior) din cadrul Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, Municipiul Bistriţa, Piaţa Petru Rareş nr.1, telefon 0263-213.657 - interior 132, e-mail: ciobanu.mihaela@portalbn.ro.
PREŞEDINTE,
EMIL RADU MOLDOVAN
Director executiv, Șef serviciu,
Elena BUTTA Paul-Ioan BORGOVAN