ANUNȚ nr.25409/08.09.2025
privind declanșarea unei proceduri de transfer la cerere, pentru ocuparea unei funcţii publice de execuție vacante în cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Județean Bistrița-Năsăud
Consiliul Județean Bistrița-Năsăud, în temeiul prevederilor art.502 alin.(1) lit.c) și art.506 alin.(1) lit.b), alin.(2)-(5) și alin.(8)–(9) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, anunță declanșarea unei proceduri de transfer la cerere, pentru ocuparea unei funcţii publice de execuție vacante de la Compartimentul financiar contabilitate, salarizare, datorie publică, Serviciul financiar contabilitate, Direcția economică din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Județean Bistrița-Năsăud și anume:
► Consilier, clasa I, grad profesional principal la Compartimentul financiar contabilitate, salarizare, datorie publică, Serviciul financiar contabilitate, Direcția economică – 1 post; Procedura de transfer se face în conformitate cu dispozițiile PO privind transferul funcționarilor publici și a personalului contractual din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Cod: PO – SRUORCJIT – CRU - 10:
DOCUMENTE NECESARE:
Persoanele interesate sunt invitate să depună la sediul Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, prin registratură, sau să transmită prin poșta electronică, la adresa de e-mail cjbn@cjbn.ro, în termen de 5 zile calendaristice de la data afişării anunţului, următoarele documente:
a) cerere de transfer, postată pe site-ul autorităţii: www.portalbn.ro, Secţiunea „Informații de interes public” - „Solicitare informații de interes public” - „Formulare tipizate puse la dispoziția cetățenilor” - „Documente necesare transferuri”;
b) curriculum vitae, modelul comun european Europass;
c) copia actului de identitate;
d) copii ale diplomelor de studii, certificatelor și a altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări;
e) adeverință din care să rezulte calitatea de funcționar public într-o instituție din sistemul bugetar și vechimea în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea funcției vacante;
f) ultima dispoziție/decizie privind nașterea/modificarea raporturilor de serviciu;
g) copia certificatului de căsătorie pentru persoanele al căror nume s-a schimbat;
h) copia adeverinței care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecție de către medicul de familie al candidatului, și a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii, valabil potrivit prevederilor legale.
Copiile actelor menționate anterior, se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei.
PROCEDURA DE SELECȚIE:
În cazul transferului în aparatul de specialitate al Județean Bistrița-Năsăud, procedura de selecție cuprinde următoarele etape succesive:
a) etapa de selecție a dosarelor care îndeplinesc condițiile în vederea ocupării posturilor vacante prin transfer;
c) proba interviului;
Se pot prezenta la următoarea probă numai candidaţii declaraţi admişi la proba precedentă.
TERMENUL LIMITĂ DE DEPUNERE A DOCUMENTELOR PENTRU PARTICIPARE LA PROCEDURA DE SELECȚIE: 12.09.2025, ora 13:30.
Dosarele de transfer transmise de candidaţi la adresa de e-mail cjbn@cjbn.ro după terminarea programului de lucru al CJBN, dar în perioada de depunere a dosarelor de transfer, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de transfer este considerat ca fiind depus în termen.
Fiecărui dosar i se atribuie un număr de înregistrare de la registratura CJBN, care este codul numeric al candidatului și care se utilizează pentru comunicarea rezultatelor.
CALENDARUL DE DESFĂȘURARE A PROCEDURII DE SELCECȚIE:
a) verificarea eligibilităţii candidaţilor în termen de maxim două zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor;
b) proba interviului, are loc la data de 22.09.2025, ora 10:00 la sediul Consiliului Județean Bistrița-Năsăud.
CONDIȚII SPECIFICE PENTRU OCUPAREA, PRIN TRANSFER A FUNCȚIEI/FUNCȚILOR PUBLICE/CONTRACTUALE VACANTE :
a) studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ramura de știință - științe economice: domeniul (de licență) - contabilitate sau finanțe sau management;
b) vechimea în specialitate necesară: minimum 5 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice.
CUNOȘTINȚE SPECIFICE, ABILITĂŢI ŞI APTITUDINI NECESARE PENTRU OCUPAREA FUNCȚIEI PUBLICE DE EXECUȚIE VACANTE DE CONSILIER, CLASA I, GRAD PROFESIONAL PRINCIPAL LA COMPARTIMENTUL FINANCIAR CONTABILITATE, SALARIZARE, DATORIE PUBLICĂ, SERVICIUL FINANCIAR CONTABILITATE, DIRECȚIA ECONOMICĂ:
a) CUNOȘTINȚE SPECIFICE ȘI MODALITATE DE VERIFICARE: nu e cazul
b) ABILITĂȚI, APTITUDINI:
• Grad ridicat de iniţiativă şi creativitate;
• Aptitudinea de a desfășura activități complexe – grad ridicat;
• Grad relativ ridicat de autonomie în acţiune;
• Capacitate mare de atenţie;
• Capacitate de analiză – grad ridicat;
• Capacitate de lucru în echipă și independent;
• Promptitudine şi eficienţă în efectuarea lucrărilor;
• Asumarea responsabilităţilor;
• Păstrarea confidenţialităţii;
• Corectitudine şi fidelitate;
• Abilităţi de comunicare: scrisă şi orală;
• Preocupare pentru ridicarea nivelului profesional individual.
BIBLIOGRAFIE ȘI TEMATICA PENTRU FUNCȚIA PUBLICĂ DE EXECUȚIE VACANTĂ DE CONSILIER, CLASA I, GRAD PROFESIONAL PRINCIPAL LA COMPARTIMENTUL FINANCIAR CONTABILITATE, SALARIZARE, DATORIE PUBLICĂ, SERVICIUL FINANCIAR CONTABILITATE, DIRECȚIA ECONOMICĂ:
1.Constituția României, republicată;
► cu tematica Constituția României, republicată.
2. Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:
► Partea I;
► cu tematica Titlul I Dispoziţii generale; Titlul II Definiţii generale aplicabile administraţiei publice; Titlul III Principiile generale aplicabile administraţiei publice.
► Partea a II-a Titlul I și Titlul II;
► cu tematica Titlul I Guvernul; Titlul II Administraţia publică centrală de specialitate.
► Partea a IV-a Titlul I;
► cu tematica Titlul I Prefectul şi subprefectul.
► Partea a VI-a Titlul I și Titlul II;
► cu tematica Titlul I Dispoziţii generale; Titlul II Statutul funcţionarilor publici.
3. Ordonanța Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
► cu tematica Ordonanța Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
4. Legea nr.202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
► cu tematica Legea nr.202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
5. Legea nr.273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare;
► cu tematica Capitolul I Dispoziţii generale, Capitolul II Principii, reguli şi responsabilităţi, Capitolul III Procesul bugetar.
6. Anexa la Ordinul Ministrului Finanţelor Publice nr.1917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, cu modificările şi completările ulterioare;
► cu tematica din Anexa la OMFP nr.1917/2005, Capitolul II: Aprobarea, depunerea şi componența situaţiilor financiare, Capitolul III: Prevederi referitoare la elementele de bilanţ, Capitolul IV Prevederi referitoare la elementele din contul de rezultat patrimonial.
Atribuțiile prevăzute în fișa postului vacant, precum și alte informații privind desfășurarea concursului sunt afișate pe pagina de internet a autorității, www.portalbn.ro la Secțiunea Despre instituție - Carieră - Anunțuri de transfer - vezi fisa postului.
Relaţii suplimentare se pot obţine la Compartimentul resurse umane (persoană de contact: Clapa Ileana-Maria - consilier principal) din cadrul Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, municipiul Bistriţa, Piaţa Petru Rareş nr.1, telefon 0263-211460 sau 0263-213657, fax:0263214750, e-mail: clapa.ileana@portalbn.ro.